بازی Overwatch 2 اورواچ

يکشنبه 22 فروردين 1400
12:27
mina
بازی Overwatch 2 اورواچ

بازی Overwatch 2 جدید‌ترین بازی کمپانی بلیزارد است که چندی پیش برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد. حال قصد داریم داستان بازي اورواچ تیراندازی را بررسی کرده و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شویم.همچنین آموزش مختصری از بازی را ارائه کنیم.

معرفی بازی Overwatch 2

(Blizzard Entertainment) یکی از کمپانی‌هایی است که همواره در بازی‌های خود اولویت اصلی را خلق یک گیم‌پلی عالی قرار داده است. نسخه‌های استراتژیک Warcraft در زمان خود بهترین و بالانس‌ترین گیم‌پلی را در بین بازی‌های استراتژیک داشتند و این امر در مورد سری StarCraft هم صدق می‌کند. یا به عنوان یک مثال بهتر، می‌توان به World of Warcraft اشاره کرد که با گذشت چندین سال از عرضه نسخه اولیه و با وجود اینکه این روز‌ها دیگر از لحاظ گرافیکی در برابر رقبا حرفی برای گفتن ندارد، هنوز هم افراد زیادی به دلیل همین گیم‌پلی غنی آن را بازی می‌کنند. این مسئله در مورد دیگر بازی‌های این کمپانی بزرگ هم صدق می‌کند گه آخرین نمونه آن‌ها بازی Overwatch 2 است. با اینکه این بازی اولین تجربه بلیزارد در سبک تیراندازی اول‌شخص است و به همین دلیل هم کمی در موفق بودن آن شک داشتم، ولی مشخص است که علی‌رغم نداشتن تجربه قبلی، بلیزارد به خوبی ویژگی‌هایی که می‌توانند باعث موفقیت یک بازی در این سبک شوند را بررسی کرده و تک تک آن‌ها را به خوبی در بازی خود پیاده کرده است.

خلاصه داستان و معرفی قهرمانان بازی Overwatch 2:

به عنوان یک تیراندازی اول‌شخص آنلاین، «وجود بالانس» در بازی و «توانایی‌محور بودن» آن بسیار مهم و حیاتی هستند و این دقیقا همان ویژگی است که در بازی‌های موفق هم‌سبک مثل Counter Strike یا Quake نیز به خوبی رعایت شده است. در بازی Overwatch 2 کلا شاهد ۲۱ قهرمان هستیم که هریک از آن‌ها از لحاظ ظاهری، شخصیتی و خصوصیات مبارزه‌ای با یکدیگر فرق دارند و در ۴ کلاس تانک، پشتیبان، مهاجم و مدافع دسته‌بندی می‌شوند. هر قهرمان دارای دو توانایی خاص است و یک توانایی «آلتیمت» (Ultimate) هم دارد که پس از مدتی شارژ می‌شود و بسیار قدرت‌مند است. با وجود تمام این تفاوت‌ها بین هیرو‌های بازی، سازندگان آن قدر هنرمندانه نقاط ضعف و قوت این قهرمان‌ها را پی‌ریزی کرده‌اند که هیچ یک از آن‌ها از ابتدا محکوم به شکست نیست و هیچکدام هم برتری خاصی نسبت به دیگری ندارد. این وسط تنها عاملی که می‌تواند تعیین‌کننده موفقیت یا شکست در نبرد‌ها باشد، همکاری تیمی و از آن مهم‌تر توانایی‌های گیمر است. همین مساله اصلی‌ترین نقطه قوت بازی و عاملی است که باعث می‌شود بتوان ساعت‌ها بازی Overwatch 2 را تجربه کرد، از آن لذت برد و هرگز حس نکرد که بازیکن رقیب، به دلیل استفاده از یک هیروی به خصوص، شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

بخش داستان بازی اورواچ Overwatch 2 شبیه به Left 4 Dead 2 است. بازی‌ها از تیم‌های چهار نفره تشکیل شده‌اند و هیروها، در دسترس هرکس که زودتر آن‌ها را انتخاب کند خواهند بود؛ مانند خود اورواچ، قبل از این‌که سیستم قفل‌شدن نقش‌ها به آن اضافه شود. اما حتی اگر با یک هیروی خاص آشنایی ندارید، بخش داستانی یک فرصت عالی خواهد بود تا با آن‌ها در محیط کم‌استرس‌تری تمرین کنید. علاوه بر این، هیروهای در دسترس بر اساس مرحله‌ای که دارید بازی می‌کنید تغییر می‌کنند. دموی قابل بازی برای خبرنگاران به شما اجازه می‌داد از میان راینهارت، می، لوسیو و تریسر یکی را انتخاب کنید، ولی این هیروها در مراحل دیگر تغییر خواهند کرد. تمام هیروهای اورواچ، در بازی Overwatch 2 نیز وجود خواهند داشت، اما در حال حاضر از این‌که چه هیروهایی در مراحل مختلف قابل بازی خواهند بود اطلاعاتی در دسترس نیست.

ویژگی های بازی Overwatch 2

ویژگی مثبت بعدی که در بازی Overwatch 2 وجود دارد و بسیار هم لذت‌بخش است، سرگرم‌کننده و مفرح بودن بازی است. دربازی Overwatch2 خبری از دنیای جدی و پر از خون و خونریزی Call of Duty و نمونه‌های مشابه نیست و همه چیز در یک دنیای فانتزی با شخصیت‌های فانتزی‌تر جریان دارد که نباید خیلی جدی گرفته شوند و باید فقط و فقط در دنیای بازی غرق شد و از آن لذت برد. پیشتر به بالانس بودن شخصیت‌ها اشاره کردیم و حال بد نیست نگاهی هم به نوع طراحی آن‌ها داشته باشیم که یکی دیگر از نقاط مثبت بازی Overwatch 2 است. از همان نگاه اول، چیزی که در قهرمانان بازی خودنمایی می‌کند، دقت و وسواس بالای سازندگان در خلق جزییات است. به همین دلیل هم طراحی قهرمان‌های بازی از یک نینجای ژاپنی (Genji) گرفته تا یک تانک متحرک که پرنده‌ای بر روی آن آشیانه کرده (Bastion)، بی‌نظیر و کاملا منحصر‌به‌فرد است و همین عامل باعث می‌شود تا خیلی زود عاشق این شخصیت‌ها شوید و از ساعاتی که با آن‌ها بازی می‌کنید، کاملا لذت ببرید.

گیم پلی بازی Overwatch 2 با گیم‌پلی اورواچ یکسان به نظر می‌رسد به استثنای یک تغییر مهم: پیشروی سطح که شبیه به بازی Heroes of the Storm است اما شخصیت‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند. دمو بازی Overwatch 2 به اندازه کافی طولانی نبود تا قابلیت‌های سطح بالاتر دیده شوند، اما می‌شد از بین دو قابلیت سطح پایین یکی را انتخاب کرد. هنگام بازی با شخصیت Mei، یک مهارت که به دشمنان نزدیک آسیب بیشتری وارد می‌کرد پس از این‌که یکی از آن‌ها را می‌کشتید، از بقیه برجسته‌تر بود. مشخص نبود چقدر صدمه بیشتر وارد می‌شد بنابراین در ابتدا آن‌قدر موثر به نظر نمی‌آمد، اما انداختن آلتیمیت Mei به درون گروهی متمرکز باعث ایجاد یک واکنش زنجیره‌ای می‌شد. یک دشمن به اطرافش آسیب وارد می‌کرد و سپس دشمنان دیگر می‌مردند و هرکدام به اطرافشان آسیب وارد می‌کردند و همینطور ادامه داشت تا وقتی که همه دشمنان در محدوده آلتیمیت Mei مرده بودند.

نقد و بررسی بازی Overwatch


بازی Overwatch دو حالت تک‌نفره و چندنفره دارد؛ با این حال حالت تک‌نفره بازی بیشتر با هدف آشنا کردن گیمر با مکانیزم‌های بازی طراحی شده و در آن می‌توانید همراه هم‌تیمی‌های خودتان با دشمنان کنترل شده توسط هوش مصنوعی مبارزه کنید. اصلی‌ترین قسمت بازی اما بخش چندنفره است که در آن شاهد ۴ حالت مختلف هستیم، با اینکه شاید این تعداد «کم» به نظر برسد، ولی بلیزارد سعی کرده بیشتر حالت‌هایی را در بازی بگنجاند که طرفداران این سبک از بازی‌ها علاقه زیادی به آن‌ها دارند و به همین دلیل هم هرگز حس تکراری بودن به گیمر دست نخواهد داد. همچنین تنوع بالای نقشه‌های بازی هم مزید علت می‌شود تا شاهد تنوع بسیار خوبی در اروواچ باشیم.

در مجموع ۱۲ نقشه در بازی Overwatch گنجانده شده که هریک از آن‌ها براساس یک کشور خاص طراحی شده‌اند و امکان بازی در کشور‌هایی مثل ژاپن، انگلیس، مکزیک، مصر، یونان و چند مورد دیگر در بازی وجود دارد. ویژگی مثبت نقشه‌های بازی، طراحی بی‌نظیر آن‌ها است. نقشه‌ها بر اساس مناطق معروف هر کشور طراحی شده‌اند و برای مثال در نقشه مصر شاهد اهرام مشهور این کشور هستیم و در نقشه ژاپن ساختمان‌های معبد‌مانند این کشور خودنمایی می‌کنند. علاوه بر این طراحی هنری، در هر نقشه یک قطعه موسیقی متناسب با حال و هوای آن کشور به گوش می‌رسد که این موسیقی‌ها هم تنوع بسیار بالایی دارند و به همین دلیل می‌توان گفت که بازی Overwatch 2 از لحاظ صوتی هم یک بازی موفق است. صداگذاری قهرمانان و تکیه‌کلام‌های خاص هریک از آن‌ها، عامل دیگری است که به موفق بودن صداگذاری و جنبه‌های صوتی بازی کمک کرده است.

تريلر بازي اورواچ Overwatch 2

قهرمان اکو برای اولین‌بار در جریان تریلر رونمایی از قهرمان Ashe نشان داده شد که توسط McCree نجات پیدا کرد. در ادامه و پس از معرفی بازی Overwatch 2، کارگردان بازی در مورد قهرمان‌های جدید صحبت کرد که اشاره‌هایی هم به اکو شد، اما تریلر داستانی او به‌نمایش گذاشته نشد.

باتوجه ‌به جدیدترین اخبار بازی، حساب کاربری توییتر بازی Overwatch با انتشار یک تریلر سینمایی، بخش داستانی اکو را به‌نمایش گذاشته است. در جریان تریلر منتشر شده شاهد نحوه خلق اکو برای کمک به تیم اورواچ هستیم. در توضیحات توییت حساب کاربری توییتر بازی نوشته شده است که Echo بیانگر جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع تکنولوژی است.

مشاهده گیم پلی و تریلر بازی Overwatch 2 در آپارات

سخن آخر:

بازی Overwatch 2 به معنای واقعی یک دنباله نیست، بلکه داستان کلی را گسترش می‌دهد. مایکل چو (Michael Chu)، نویسنده ارشد اورواچ می‌گوید: «بازی‌ای است که برای ساختنش می‌مردیم. به غیر از آرشیوها، تمام آنچه که می‌توانستیم انجام دهیم نمایش تصویری اجمالی به شما بود. هیچوقت قادر نبودیم آن بخش بزرگ از واقعا زندگی کردن در جهان اورواچ را به شما بدهیم.» و بازی Overwatch 2 درباره همین مسئله است: ماموریت‌های PvE (بازیکن علیه هوش مصنوعی) و چندنفره داستانی که تا حد زیادی برای جان‌بخشی به جهان بازی طراحی شده‌اند.

لطفا نظر خود را بیان کنید.

مطالب بیشتر


[ بازدید : 228 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازی و سرگرمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]