نقد و بررسی بازی Persona 5 - پرسونا 5 رویال؛ خرید و دانلود برای پلی استیشن

سه شنبه 28 ارديبهشت 1400
8:58
mina
نقد و بررسی بازی Persona 5  - پرسونا 5 رویال؛ خرید و دانلود برای پلی استیشن

بازی Persona 5 در اواخر سال 2016 در ژاپن و در اوایل سال 2017 به طور جهانی برای پلی‌استیشن عرضه شد تا یک الگو برای بازی‌های هم‌سبک خود باشد. بدون شک بازی پرسونا ۵ یکی از بهترین بازی‌های نقش ‌آفرینی نوبتی تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی است و احتمالا بهترین این سبک در نسل حاضر. پس از گذشت سه سال از عرضه‌ی نسخه‌ی پنجم، اتلس نسخه تکامل یافته بازی را، که با پسوند Royal شناخته می‌شود، عرضه می‌کند. بازی Persona 5 Royal در واقع همان «پرسونا ۵ » است اما با محتوای اضافی؛ اما نکته‌ای که اینجا مطرح می‌شود قیمت بازی است که « بازی پرسونا ۵ رویال» همانند تمام بازی‌های AAA ۶۰ دلار است. در ا دامه نقد بازی persona 5 با ما همراه باشید.

در ادامه بررسی بازی persona 5 royal موارد زیر را مورد نقد قرار می دهیم

  • داستان بازی
  • گیم پلی بازی پرسونا ۵
  • مبارزات بازی Perona 5
  • راهنمای بازی پرسونا ۵
  • موسیقی بازی Perona 5
  • گرافیک بازی Perona 5
  • جمع‌بندی بررسی بازی Perona 5

با نقد بازی پرسونا 5 با ما همراه باشید.

داستان بازی پرسونا 5

داستان بازی Persona 5 حتی از دو نسخه قبلی نیز مفصل‌تر است. شاید باورش سخت باشد، ولی سازند‌ه‌ها توانسته‌اند مقدمه طولانی هفت ساعته قسمت چهارم را به دوازده «!» و هشتاد ساعت محتوای کلی آن را به صد و خرده‌ای ساعت برسانند. بخش حیرت‌انگیز ماجرا اینجاست که این رخ‌داد بدون کمترین سعی بر طولانی‌کردن بی‌خود داستان زیبای بازی persona 5 حاصل شده‌است. داستانی بسیار چشم‌گیر و به‌یادماندنی، با شخصیت‌هایی فوق‌العاده که به لطف هنر نویسندگی بالای سازنده‌هایش و بلوغ حرفه‌ای‌شان، ذره‌ای در طول مدت‌زمان بالای خود بازیکنان را دچار یک‌نواختی و خستگی نمی‌کند. هر شخصیت اصلی و فرعی به مثابه مجموعه‌ای داستان می‌ماند که کلی قصه ریز و درشت با ماجراها و احساسات گوناگون را در خود جمع‌کرده‌اند و منتظر بازیکن هستند تا بیاید و آنها را ورق بزند و بر صفحات خاطره‌اش حک بکند.

داستان و شخصیت‌پردازی از همان اولین نسخه یکی از رکن‌های اساسی این سری بوده و همیشه در کنار گیم‌پلی قوی خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته است. بعد از تم حقیقت نسخه چهارم، این‌بار با تمی بسیار قدرتمند و قابل بحث روبه‌رو هستیم که کلیت‌اش تماما بر زندگی ما سایه افکنده. شخصیت‌های اصلی داستان ملموس‌تر از همیشه، خود ما هستند در خلال مشکلات شخصی‌شان و درگیر با افسوس‌ها و جامعه‌ اطرافشان.

بازی Persona 5 جدی‌تر از همیشه به مقوله‌های همیشگی سری خود می‌پردازد و آنها را در داستانی پرکشش و جذاب با طعم و مزه‌ای عالی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. یک معجون ایده‌آل از مفهوم و عمق و سرگرمی. قهرمانان این نسخه، همگی جدا افتاده‌هایی از جامعه‌ی اطراف‌شان هستند که یا صرفا براساس تفاوت‌شان با دیگران و یا قضاوت و داوری نابرابرانه در این شرایط سخت قرار گرفته‌اند. افرادی که زیر فشار و سرکوب بالغان جامعه و ساخت‌های اجتماعی اطراف‌شان کمر خم کرده‌اند و سعی می‌کنند از این شرایط سخت راهی به‌سوی شکوفایی و اثبات خودشان بگشایند. فریاد برآورند که ما هم هستیم، وجود داریم و تمام سعی‌مان را برای گفتن حرفمان و انجام کاری که به‌ آن باور داریم می‌کنیم. استفاده هوشمندانه از تم Phantom Thieves و حالت رابین‌هودی و دوست‌دار ضعفایی که سازنده‌ها در داستان‌شان مورد استفاده قرار دادند، هم از حیث هم‌خوانی با محتوای مفهومی بازی persona 5 و هم سرگرمی‌سازی و فراهم آورن کلی لحظات پرشور و هیجان‌انگیز بسیار موفق بوده‌. همان داستان پرسونایی دوست‌داشتنی همیشگی این‌بار در سر و شکلی متفاوت و تفصیلی بیشتر آماده غرق‌ کردن دوباره تایتانیک‌های ذهن‌تان است.

از دیگر مطالب سایت مانند بازی سوپر ماریو و بازی فوتنایت دیدن کنید.


گیم پلی بازی پرسونا ۵

شخصیت‌اصلی بازی Persona 5 نیز همانند دو قسمت قبلی، دانش‌آموزی انتقالی است که به‌خاطر اتفاقی که در شهر محل سکونت‌اش رخ داد مجبور است سال تحصیلی پیش‌رو را در توکیو و مدرسه شوجین بگذراند. محل سکونت‌اش نیز طبقه دوم و انباری کافه‌ی یکی از دوستان خانواده‌اش، «سوجیرو ساکورا‌» است. شما بازی persona 5 را با ورود نقش‌اصلی به توکیو و کافه لبلانک (Cafe Leblanc) شروع می‌کنید. در ابتدای ماه چهارم میلادی و یازده فروردین خودمان و شروع سال تحصیلی جدید کشور ژاپن. در گیم پلی بازی persona 5 royal شخصیت‌اصلی به محض ورودش به مدرسه به‌خاطر سابقه جرمی که در پرونده‌اش دارد و مجبورش کرد شهر و مدرسه‌اش را عوض کند سوژه بحث، شایعه‌ و قضاوت‌های بی‌انتهای همکلاسی‌ها و معلمان‌اش است. جرمی که در آن کمترین نقشی نداشت و تمام‌اش داستانی بود که یکی از سیاستمداران بانفوذ کشور برایش درست کرده‌ بود. شخصیت‌اصلی یک‌شب که در راه برگشت به خانه‌اش بود، صدای جیغ و درخواست کمکی را می‌شنود، به‌دنبال صدا می‌رود و مردی را می‌بیند که قصد دارد زنی را به‌اجبار وارد ماشینی بکند. پسر دخالت می‌کند و اتفاقی پای مرد لیز می‌خورد و سرش ‌آسیب می‌بیند. مرد که حسابی از دست پسر عصبانی است زن را با استفاده از قدرت بالای سیاسی‌اش و نفوذی که در بخش‌های مختلف حکومتی دارد تهدید می‌کند و مجبورش می‌کند که به پلیس دروغ بگوید. در ادامه گیم پلی بازی پرسونا 5؛ اینکه این پسر بود که به مرد آسیب‌زد و ایجاد مشکل کرد و طبیعتا در هر کشور و جامعه‌ای آسیب‌زدن عمدی به یک عضو قدرتمند کابینه دولت بدون کاغذ بازی‌های حسابی و ایجاد پرونده‌ای مفصل به اتمام نمی‌رسد و در نهایت شخصیت‌اصلی بی‌گناه داستان ما به‌وسیله دورویی و سواستفاده از قدرت یکی دیگر، زندگی‌اش از این رو به آن رو می‌شود و سر از توکیو و داستان ما در می‌آورد.

مشاهده تریلر بازی پرسونا 5 از آپارات

مبارزات بازی Perona 5

در ادامه نقد بازی persona 5 برویم سراغ سیستم مبارزات بازی Persona 5 سیستم مبارزات بازی به‌صورت نوبتی دنبال می‌شود. سیستم مبارزه‌ای که خاص نقش‌آفرینی‌های ژاپنیست و با وجود سابقه بلند و استفاده‌اش در دوجین شاهکار تکرار ناشدنی، این روزها از اقبال کمتری برخوردار شده و سری «فانتزی نهایی»‌ هم در نسخه آخر خود آن را با سیستم مبارزات دکمه‌زنی سری «قلب‌های پادشاهی» عوض کرد. مبارزات نوبتی بازی Persona 5 به‌همان شکل کلاسیک دنبال می‌شود، ولی با طراحی عالی آن و تعادل فوق‌العاده مبارزات، ذره‌ای چه برای تازه‌کاران و چه قدیمی‌ها تکراری و ملال آور نمی‌شود.

هر شخصیت به‌جز نقش‌اصلی، از یک پرسونای خاص با قابلیت‌های مخصوص به خود برخوردار است. به‌طور مثال زورو -پرسونای مورگانا- قدرت‌ باد (Garu) و جادوهای درمانی دارد. کاپیتان کید -پرسونای ریوجی- قدرت برق (Zio) و ضربه‌های فیزیکی سینگین که به‌جای کم‌کردن SP از HP شخصیت کم می‌کنند برخوردار است. بقیه قدرت‌ها نیز به همین شکل بین دیگر شخصیت‌ها پخش شده‌اند و قدرت‌ها و قابلیت‌های هرکدام و نقش استراتژیکی که در هر نبرد می‌توانند داشته باشند را متفاوت ساخته‌اند. قدرت‌های هر پرسونا متمرکز بر چند حالت کلی است. قدرت‌های درمانی و پشتیبانی مثل افزایش قدرت دفاعی و ضربات، قدرت‌های جادو و حملاتی که از SP کم می‌کنند، ضربات فیزیکی که از HP می‌کاهند و قابلیت‌های فرعی دیگری که در نبرد قابل استفاده نیستند، ولی هر شخصیت را در مقابل نوع خاصی حمله و یا جادو مقاوم می‌کنند. از دیگر مواردی که جای اشاره دارد اختصاصی نبودن قدرت‌های درمانی و پشتیبانی است. بیشتر پرسوناها از یک یا چند عدد از این قدرت‌ها بهره‌مندند.

شخصیت‌‌های اصلی تمامی پرسوناها، به‌واسطه برخورداری از Wild Cart، برخلاف دیگران توانایی استفاده از چندین پرسونا با کلی قابلیت ریز و درشت و متنوع را دارند. همین مساله، شخصیت‌های اصلی را به عنصری استراتژی در هر نبرد بدل می‌کند و می‌توانند براساس شرایط مبارزه و ویژگی‌های حریف، پرسونایی با قابلیت‌هایی مناسب را برگزیند و ورق را به نفع خودشان برگردانند. فقط در حین هر مبارزه حواس‌تان به میزان جان شخصیت‌اصلی باشد، چرا که با تمام شدن جان وی، بازی persona 5 را می‌بازید. ولی مرگ بقیه شخصیت‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانید با استفاده از آیتم‌ مخصوص بازیابی یاران و یا جادوی مخصوص این امر، وی را به مبارزه بازگردانید.

راهنمای بازی persona 5

به‌دلیل جلوگیری از طولانی‌شدن بیش‌ از حد این متن که همین الانش نیز به لطف محتوای بسیار بالای بازی پرسونا ۵ از حد مورد نظر تجاوز کرده، توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه Max کردن کانفیدانت‌ها و فاکتور‌های اجتماعی‌تان را به دو متن جداگانه دیگر واگذار می‌کنم و در آن دو به تفصیل در خصوص تمامی راه‌هایی که با آن می‌توانید بیشترین بازده را از زندگی اجتماعی‌تان در بازی Persona 5 داشته‌باشید بازگو می‌کنم. از اینجا میتوانید مطلب چگونه کانفیدانت‌ها را در Persona 5 به حداکثر برسانیم؟ که راهنمای بازی Persona 5 است را بخوانید.

از تغییرات خوبی که در کانفیدانت‌های بازی پرسونا ۵ ایجاد شده، تاثیرگذاری مستقیم آنها روی ویژگی‌ها و توانایی‌های شخصیت‌اصلی است. به‌طور مثال، یوشیدای سیاست‌مدار توانایی‌های سخن‌وری شما را بهبود می‌بخشد و به‌شما در مذاکره با هیولاها در قصرها و ممنتو‌ها کمک شایانی می‌کند و یا افزایش رابطه با تاعه تاکمی، پزشکی در کلینیک واقع در Yongen Jaya که آیتم‌های به‌‌درد بخور بسیاری می‌فروشد، تخفیف تپلی را شامل حال آنها می‌کند. همین‌طور بقیه کانفیدانت‌ها نیز تاثیر به‌خصوص خودشان را دارند که در متن مخصوص آنها به آنها اشاره‌ خواهم کرد. این تاثیر، در نسخه‌های سوم و چهارم صرفا در بخش فیوژن (Fuse) پرسوناها اثر داشت و اینکه سازنده‌ها کانفیدانت‌ها را از کلی داستان‌فرعی جذاب عمیق‌تر و کاربردی‌تر کرده‌اند از ویژگی‌های تازه خیلی خوبی است که بازی persona 5 اضافه شده‌ است. صحبت از فیوژن شد، برویم سراغ اتاق مخملی و شخص دوست‌داشتنی ایگور.

در اتاق مخملی، شش کار مختلف پیش‌رویتان است. گزینه اول، ترکیب چند پرسونای مختلف و به‌وجود آوردن یک پرسونای جدید و قدرتمندتر است که فیوژن نام دارد. فقط لول پرسونای جدید باید به لول شخصیت شما بخورد، در غیر این‌صورت قابل فیوژن کردن نخواهد بود. گزینه دوم، افزایش قدرت یک پرسونا از طریق قربانی کردن پرسونایی دیگر و دریافت اتفاقی یکی از قابلیت‌های خاص پرسونای فدا شده‌ است. گزینه سوم، زندانی کردن یک پرسونا که با گذشت مدتی باعث افزایش قدرت و قابلیت‌هایش می‌شود. گزینه چهارم، خرید پرسوناهای مختلفی است که در طول بازی persona 5 و یا فیوژن به‌دست آورده‌اید و برای فیوژ‌ن‌هایی خاص و مبارزه به آنها نیاز دارید. گزینه پنجم، بدل کردن پرسوناهایتان به آیتمی خاص است و در نهایت گزینه ششم، وقت گذراندن با کانفیدانت قدرت، دوقلو‌های نگهبان است. همانند الیزابت نسخه سوم و مارگارت نسخه چهارم، دوقلو‌ها که نقش دستیارهای ایگور را ایفا می‌کنند برای هر لول رابطه از شما یک پرسونای مخصوص با قابلیتی خاص را درخواست می‌کنند. شما باید از طریق گشت و گذار در قصرها و ممنتو‌ها پرسوناهای مورد نیاز فیوژ آن را پیدا بکنید و آن را به‌وجود بیاورید. بعضی وقت‌ها حتی این کار نیز کافی نیست و باید برای به‌دست‌آوردن قابلیت‌هایی خاص از طریق قربانی‌کردن پرسونایی دیگر قابلیت‌های مورد نیاز دوقلو‌های بازی Persona 5 را به پرسونای مورد نظر بدهید.

از مطالب دیگر سایت مانند 10 بازی برتر اندروید و بازی اورواچ دیدن کنید

موسیقی بازی Perona 5

از گیم‌پلی و داستان بازی Persona 5 گفتم و حالا نوبت گرافیک و موسیقی است. موسیقی‌های این قسمت نیز همانند دو نسخه پیشین، برعهده «شوجی مگورو» (Shoji Meguro) بوده‌است و ایشان همانند تمامی کارهای پیشین‌شان باری‌ دیگر قطعه شاهکار پشت شاهکار خلق کرده‌اند. موسیقی‌های بازی در تمامی شرایط فوق‌العاده‌اند و کار خودشان را به نحو احسنت انجام می‌‌دهند و همانند کراکنی به دور شما حلقه می‌زنند و شما را به اعماق دریای لذت و احساس بازی Persona 5 می‌کشانند. صداگذاری‌های بازی هم، چه ژاپنی و چه انگلیسی از جمله بهترین صداگذاری‌هایی است که در یک بازی ویدئویی می‌توانید تجربه‌‌کنید. تیم صداگذاری پرتعداد بازی persona 5 همگی نقش‌هایشان را به بهترین شکل ممکن ایفا کرده‌اند و احساسات مختلف شخصیت‌ها را در عالی‌ترین شکل ممکن بازتاب می‌نمایند.

گرافیک بازی Perona 5

گرافیک هنری سری مگامی تنسی و متقائبا پرسونا، همیشه از کیفیتی مثال‌زدنی برخوردار بود و چه از حیث طراحی شخصیت، دنیا و محیط‌ها و هیولا‌ها، هر نسخه کلاس درسی از خلاقیت و بداعت است. حالا در نظر بگیرید که سازنده‌ها برای اولین‌بار گرافیک فنی پرسونا را نیز به لطف موتور جدیدی که برای این نسخه طراحی‌ کرده‌اند، ارتقای چشم‌گیری داده‌اند و این‌بار پرسونا در معجونی کامل و در بهترین کیفیت و حالت خودش آماده ارائه کردن داستان و گیم‌پلی پرمحتوای خودش به علاقه‌مندان‌اش است. گرافیک انیمه‌ گون و سل‌ شید بازی persona 5 که پیش‌تر در Catherine، ساخته قبلی این تیم مورد استفاده قرار گرفته‌بود بسیار به بازی و حال‌وهوایش نشسته‌ است. طراحی‌های گرافیکی خیره‌کننده‌ی بازی persona 5 هنگام مبارزه و انیمیشن متحرک زیبایی که بعد از هر پیروزی نشان داده می‌شود، با طراحی محسورکننده خودشان مدام در حال شست‌وشوی چشمان بازیبازان عزیز هستند.

خرید و دانلود بازی پرسونا 5

در این بخش از بررسی بازی پرسونا 5 لینک خرید و دانلود بازی پرسونا 5 رویال را با لینک مستقیم برای شما قرار داده ایم.

دانلود بازی persona 5 برای ps3 از پارسی گیم

خرید بازی Persona 5 Royal از رزگیمرز

این بازی منحصرا برای کنسول پلی استیشن عرضه شده و چیزی به عنوان دانلود بازی پرسونا با پول بی نهایت یا عباراتی از این قبیل وجود خارجی ندارد. خودتان را خسته نکنید.

جمع‌بندی بررسی بازی Perona 5

بازی Persona 5 نه‌تنها یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایی است که این روزها می‌توانید تجربه‌اش کنید، بلکه بازی persona 5 یکی از بهترین آثاری است که در این چندسال اخیر عرضه‌شده و به خوبی با حضور قدرتمندش غیبت چندین ساله‌اش را جبران کرده‌ است. یک محصول بسیار با کیفیت، فکر شده، با داستانی درگیرکننده و با محتوای بالا و قابلیت سرگرمی‌سازی وحشتناک منتظر شماست تا بیایید و صد ساعتی مشغول دنیا و شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش بشوید و در داستان‌ها و مشکلات‌شان سیر بکنید و شاهد رشد و بلوغ شخصیت‌شان باشید. تیم پرسونای آتلوس و سازنده‌های باهوشش با این اخرین پرسونایشان، باری‌دیگر از خود و ساخته پیشین‌شان پیشی گرفتند و سطح کیفی بالای خودشان را چندین پله ارتقا دادند. تیم جدید مسوول این سری هر تصمیمی که برای سرنوشت آینده آن داشته باشد مهم نیست، تغییر نیاز است و باید به آن تن داد و پذیرفت‌اش. مساله اصلی پروژه مخفی و جدید سازنده‌های سابق بازی persona 5 ، که اکنون Studio 0 نام دارند است. فانتزی جدیدی که اگر قرار باشد ذره‌ای ذوق و هنر پرسوناها و کاترین را داشته‌ باشد، از همین الان باید برای نازل شدن‌اش لحظه‌شماری کرد.

نظر شما چیه؟ برای ما بنویسید

برای مشاهده بازی های بیشتر از صفحه اصلی سایت دیدن کنید


[ بازدید : 232 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازی و سرگرمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]