بازی Watch dogs Legion؛ هرآنچه درباره واچ داگز لژیون باید بدانیم

پنجشنبه 27 خرداد 1400
9:09
mina
بازی Watch dogs Legion؛ هرآنچه درباره واچ داگز لژیون باید بدانیم

بازی Watch Dogs Legion بزودی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس و... منتشر می‌شود تا بلکه بتواند سطح بازی‌های یوبی‌سافت را ارتقا دهد و بالاخره وارد سطح جدیدی کند. آیا واچ داگز جدید می‌تواند ماموریت خود را به نحو احسن به پایان برساند؟

یوبی‌سافت سابقه‌ی خوبی در بزرگ‌نمایی بازی‌هایش ندارد و این موضوع را می‌توان هنگام معرفی بسیاری از ساخته‌هایش به وضوح مشاهده کرد. یکی از همین بزرگ‌نمایی‌ها به نسخه‌ی اول Watch Dogs برمی‌گردد؛ جایی که سازندگان، ادعا کردند محصولی تولید کرده‌اند که می‌تواند با GTA رقابت کند. موردی که هیچ‌وقت اتفاق نیفتاد و حالا پس از گذشت 6 سال، نسخه‌ی سوم از این سری با نام بازی Watch Dogs Legion با حال و هوایی متفاوت عرضه می‌شود.

شرکت فرانسوی یوبی‌سافت علاقه‌ی عجیبی به ساخت آثار جهان باز دارد اما مشکل این‌جاست که اکثر این بازی‌ها، نهایتا از یک محصول خوب فراتر نمی‌روند و نمی‌توان آن‌ها را عالی خطاب کرد. این مورد درباره‌ی سری Watchdogs کاملا صادق است؛ بازی‌هایی که ایده پردازی خوبی دارند اما اجرای نه چندان جالب همان ایده‌ها، سبب شده تا قاتل مجموعه‌ Grand Theft Auto، خودش به قربانی بدل شود.

نسخه‌ی اول و دوم، بر اساس ایده‌ی هک کردن بنا شده بود و بازیکن با دست‌کاری زاویه‌ی دوربین‌های مدار بسته، چراغ‌های راهنما و حتی حساب بانکی شخصیت‌های مختلف، می‌توانستند کارهای جالب و تا حدود کمی خلاقانه انجام دهند. داستان بازی watch dogs legion نخست، اتمسفر تاریک‌تر و رنگ و بوی جدی‌تری داشت و در مقابل، قسمت دوم تا حدودی شاد‌تر و سرخوش‌تر بود. با نگاهی به بازی واچ داگز لژیون می‌توان تا حدودی دریافت که سازندگان به بیان شخصی و به دور از تقلید رسیده‌اند که نشان می‌دهد راه Watch Dogs از حریف قدرتمندش جدا شده است. با این حال لیجن، چه چیز جدیدی داخلش دارد و تا به حال تیم سازنده، چه مواردی را با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته است؟

در ادامه با پاسخ به پرسش های زیر بررسی بازی سگ های نگهبان لژیون در خدمت شما هستیم.

  • داستان بازی واچ داگز لژیون در چه جایی اتفاق می‌افتد؟
  • قهرمان اصلی واچ داگز لیجن چه کسی است؟
  • سازمان DedSec چه نقشی در بازی جدید دارد؟
  • آیا امکان شخصی سازی کاراکترهای Watch Dogs: Legion وجود دارد؟
  • شخصیت‌ها در واچ داگز جدید چه توانایی‌های منحصر به فردی دارند؟
  • مرگ یک کاراکتر، پیشروی با او را غیر ممکن می‌کند؟
  • بازی واچ داگز لژیون چند ماموریت دارد؟
  • آیا بازی Watch Dogs Legion از بخش چند نفره پشتیبانی می‌کند؟
  • محتوای پس از عرضه‌ بازی Watch Dogs Legion چگونه خواهد بود؟
  • سلاح‌ها در بازی Watch Dogs Legion چه وضعیتی دارند؟
  • تاریخ انتشار بازی Watch Dogs Legion چه زمانی است؟

در طول بازی با شخصیت‌های مختلفی بازی خواهید کرد.

با بررسی بازی Watch Dogs Legion با ما همراه باشید.

داستان بازی واچ داگز لژیون در چه جایی اتفاق می‌افتد؟

نسخه‌ی سوم در شهر لندن اتفاق می‌افتد و یکی از دلایل انتخاب چنین لوکیشنی، تعدد دوربین‌های مدار بسته‌ی پایتخت انگلستان در دنیای واقعی است. سازندگان به دنبال خلق دنیایی باورپذیر بوده‌اند تا بتوانند از این طریق، تکنولوژی‌های آینده را با منطق بیشتری، داخل اتمسفر بازی بگنجانند. با این حال، استفاده از درون‌های بزرگ (Drone) که حتی پلیس‌ها روی آن سوار می‌شوند، هنوز در جهان واقعی وجود ندارد و چنین مواردی، از ذهن سازندگان خارج شده است. بریتانیایی که لیجن در آن جریان دارد، در دوران پس از جدایی از اتحادیه‌ی اروپا قرار داشته و الهام زیادی از این رخداد سیاسی گرفته اگرچه یوبی‌سافت اذعان کرده که ایده‌ی اصلی مدت‌ها پیش از شروع برگزیت شکل گرفته است. علاوه‌بر این، اسکاتلند در دنیای واچ داگز لیجن از بریتانیا جدا شده است.

قهرمان اصلی واچ داگز لیجن چه کسی است؟

برعکس گذشته که شخصیت‌های اصلی، نام و پیشینه‌ی مشخصی داشتند، در Legion هیچ کاراکتر مشخصی وجود ندارد و دنیا بر اساس شخصیت‌هایی که شما می‌خواهید کنترلشان کنید، شکل می‌گیرد. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد اما بازی می‌خواهد تا شما کنترل هر کاراکتری را که خواستید، برعهده بگیرید؛ اتفاقی که می‌توان آن را بزرگترین ادعای تیم سازنده دانست. طبق نمایش‌هایی که تا به حال دیده‌ایم، هر شخصیت می‌تواند شغل خاصی داشته باشد که موضوع، تاثیر مستقیمی بر روند گیم پلی بازی Watch Dogs Legion خواهد داشت. تصور کنید که در نقش یک مامور پلیس هستید؛ پس در این زمان، درگیری با نیروهای پلیس شهری تقریبا به صفر می‌رسد و فرصت خوبی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید با تردد در اداره، به مدارک مورد نیازتان دست پیدا کنید.

از طرف دیگر اگر یک کارگر ساختمان را کنترل کنید، به لوازم مرتبط با این شغل مجهز می‌شوید که به طور کل مسیر گیم پلی بازی Watch Dogs Legion را با تغییرات گسترده روبه‌رو می‌کند. با توجه به تعداد بسیار زیاد NPC در طول بازی، معلوم نیست که سازندگان تا چه اندازه دست بازیکن را برای خلاقیت باز گذاشته‌اند. با نمایش‌هایی که تا اینجا از بازی دیده‌ایم، تنوع کاراکترها به‌شدت بالاست، به طوریکه ممکن است به افراد با پیشینه‌های عجیب و غریب بر بخورید؛ مثلا جاسوس سابق دولت یا خانم کهن‌سالی که زمانی در MI6 کار می‌کرده!

از مطلب بازی پرسونا 5 و سوپرماریو ران دیدن کنید

سازمان DedSec چه نقشی در بازی Watch Dogs Legionدارد؟

این سازمان مطابق معمول می‌خواهد تا فساد حاکم بر شهر را بر ملا کند و از این‌رو، تلاش می‌کند تا مردمی را که نسبت به وضع موجود اعتراض دارند، به خدمت بگیرند. البته نباید این‌گونه برداشت کرد که هرکسی را که خواستیم، می‌توانیم به این سازمان اضافه کنیم. مثالی برایتان می‌زنم: فرض کنید که مشغول گشت و گذار با ماشین هستید و به ناگاه، عابری را زیر می‌گیرید. در این حالت، معمولا واکنش خاصی نشان نمی‌دهید و از کنار فرد کشته شده می‌گذرید اما بازی، این حرکت را در نظر می‌گیرد و آن را از چشم سازمان DedSec می‌بیند. به همین دلیل ممکن است که بخواهید یک نفر را به عضویت سازمان در بیاورید و ناگهان متوجه شوید که شخص مورد نظر شما، فرزند کاراکتری است که چند دقیقه قبل به قتل رسانده‌اید. در این هنگام، فرزند مورد نظر از قبول درخواست شما خودداری می‌کند.

برعکس این مورد هم صادق است و کسی که در حال مردن است و هزینه‌های بیمارستانش توسط شما تقبل شود، به شما احساس دین می‌کند و سریع درخواست عضویت را می‌پذیرد. به نظر می‌رسد که دنیای بازی Watch Dogs: Legion بسیار گسترده است و عکس العمل محیط نسبت به عمل شما، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. امکان به خدمت‌گیری انواع و اقسام افراد برای DedSec در لیجن وجود دارد، حتی سربازان دشمن. با این وجود، متقاعد کردن این افراد برای به خطر انداختن جانشان اصلا راحت نخواهد بود و گاهی باید ماموریت‌های جانبی و درخواست‌های شخصی آن‌ها را انجام دهید تا اعتمادشان را جلب کنید. اتفاقات گذشته‌ی زندگی کاراکترها در توانایی‌هایشان نقش مهمی دارند. برای مثال اگر یک کاراکتر قبلا به دست نیروهای دشمن آسیبی دیده باشد، راحت‌تر به جنبش مبارزه علیه آنها خواهد پیوست.

آیا امکان شخصی سازی کاراکترهای Watch Dogs: Legion وجود دارد؟

مطابق معمول اکثر بازی‌های جهان باز، این امکان در اختیار شما وجود دارد تا به کاراکتر مورد نظر خود، لباس‌های متنوع تن کنید؛ مثلا یک نفر ممکن است تا تی‌شرت و شلوار جین بپوشد اما دیگری کت و شلوار را به بقیه ترجیح بدهد. از موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، گردنبند، عینک، کلاه، ماسک و حتی تتو است که می‌توانید هر زمان که خواستید، آن‌ها را داشته باشید. به نظر می‌رسد که سازندگان امکانات بسیار گسترده‌تری را نسبت به نسخه‌ی دوم در این زمینه برای کاربران فراهم کرده‌اند و این مورد، از معدود مواردی است که می‌توان نسبت به آن مطمئن بود زیرا یوبی‌سافت در این زمینه‌ها کم نمی‌گذارد.

شخصیت‌ها در واچ داگز جدید چه توانایی‌های منحصر به فردی دارند؟

در ادامه بررسی بازی واچ داگز لژیون باید بیان کرد که در کل سه کلاس مختلف توسط سازندگان طراحی شده که بسته به شغلی که آن کاراکتر دارد، می‌تواند در یکی از این سه مورد قرار بگیرد. کلاس به این قرار هستند:

Enforcer

این دسته از افراد مانند ارتش یک نفره هستند که می‌توانند با انواع اسلحه و مواد منفجره به راحتی کار کنند. به نظر می‌رسد که انتخاب چنین افرادی، گیم پلی بازی Watch Dogs Legion را به یک اکشن شوتر سوم شخص تبدیل کند.

Hacker

اگر علاقه به مخفی‌کاری دارید، مناسب‌ترین کلاس برای شما، همین هکر است که دقیقا برعکس Enforcer عمل می‌کند. همان‌طور که از نامش بر‌می‌آید، هکر می‌تواند با کنترل اجسام و هک کردن، از آن‌ها به نفع خودش استفاده کند. کنترل Drone بدون شک یکی از گزینه‌های خوب برای مدیریت محیط و ماموریت‌ها خواهد بود که انجام آن فقط از عهده‌ی کلاس هکر بر می‌آید. این درون‌ها شکلی شبیه به عنکبوت دارند و به قابلیت‌های ترسناکی مجهز هستند، از جمله مثلا مسلسل و حتی درگیری فیزیکی با دشمن!

Infiltrator

این کلاس را باید ترکیبی از Hacker و Enforcer دانست زیرا تمرکز اصلی کاراکترهای این کلاس، روی مخفی‌کاری است اما هم‌زمان می‌توانند با سلاح‌های مبارزه از نزدیک هم کار کنند. نیروهای این دسته از فناوری به‌دردبخوری به نام «AR Cloak» بهره‌مند هستند که با دستکاری ایمپلنت عصبی دشمن، به نوعی چشم‌هایشان را هک می‌کنند تا خودشان را از دید آنها پنهان کنند.

از مطلب بازی فورتنایت و اورواچ نیز دیدن کنید

مرگ یک کاراکتر، پیشروی با او را غیر ممکن می‌کند؟

شاید باورتان نشود ولی به نظر می‌رسد که سازندگان می‌خواهند چنین کاری را انجام بدهند؛ به این معنی که اگر شخصیتی که کنترلش می‌کنید به هر دلیلی کشته شود، کارتان با او برای همیشه تمام خواهد شد. این موضوع می‌تواند بسیار حساس باشد زیرا هنوز مشخص نیست که آیا تمام آپگرید‌های او هم به طور کامل از بین می‌رود یا به شخصیت دیگری منتقل می‌شود.

از سوی دیگر بازی واچ داگز لیجن ، مشاهده‌ی یک شخصیت به مدت دو یا سه ساعت، یک ارتباط عاطفی میان او و بازیکن پدید می‌آورد و مرگ او، می‌تواند مخاطب را به هم بریزد. البته سازندگان قصد دارند تا یک شانس مجدد به بازیکن بدهند و در صورت آسیب دیدن زیاد، به او اجازه دهند تا خودش را به پلیس تسلیم کند تا با این روش بتواند زنده بماند. این سیستم بدین صورت کار می‌کند که اگر یک بار شکست خوردید، می‌توانید تسلیم شوید و در آن صورت زنده می‌مانید. اما اگر بخواهید به مبارزه ادامه دهید، این شانس آخرتان خواهد بود.

بازی سگ های نگهبان لژیون برای ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد. با نقد و بررسی بازی watch dogs legion در ادامه با ما همراه باشید.

بازی واچ داگز لژیون چند ماموریت دارد؟

می‌دانیم که پنج داستان اصلی داریم که در مجموع بیش از ۶۰ ماموریت مختلف را شامل می‌شوند. هنوز معلوم نیست که این داستان‌ها در چه قالب و به چه صورتی روایت می‌شوند. در داستان بازی watch dogs legion ، یک سازمان امنیتی خصوصی به نام Albion در شهر نفوذ پیدا کرده و به دنبال ایجاد یک دیکتاتوری مدرن با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ی نظارتی است. همچون دو قسمت قبلی، به نظر می‌رسد شرکت شرور Blume نقش مهمی در اتفاقات داستان داشته باشد و در بازی سگ‌های نگهبان لژیون هم پشت پرده در حال دسیسه‌چینی است. تا به حال دو شخصیت مهم در بازی معرفی شده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

Nigel Cass

این کاراکتر که در تشکیلات Albion فعالیت می‌کند، از مهم‌ترین دشمنان بازیکنان به حساب می‌آید. آلبیون کنترل شهر را در دست دارد و طبیعتا نایجل به عنوان یکی از اشخاص بالا رتبه‌ی آن‌ها، تلاش می‌کند تا با هر روشی، آرامش مرگ‌باری را حکم‌فرما کند.

Mary Kelly

ماری یک زن میان‌سال است که رئیس یک گروه خلافکاری بسیار بزرگ که به احتمال زیاد، دردسرهای زیادی برایتان ایجاد خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که ماری تا چه حد در مسیر داستان بازی واچ داگز لژیون ، تا چه اندازه نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

معرفی بهترین بازی های اندروید

آیا بازی Watch Dogs Legion از بخش چند نفره پشتیبانی می‌کند؟

در ادامه بررسی بازی سگ های نگهبان لژیون باید گفت که خبر خوب برای طرفداران واچ داگز این است که سازندگان وعده‌ی بخش آنلاین را داده‌اند که از ۱۳ آذر در دسترس قرار می‌گیرد. حالت‌های تاییدشده تاکنون شامل ماموریت‌های جهان باز، یک مود چهار نفره‌ی کو-آپ به نام Tactical Ops و یک مود آرنای PvP هشت نفره است که بازیکنان در قالب درون‌های عنکبوتی خود به نبرد با تیم مقابل می‌پردازند. علاوه بر این، حالت Invasion از نسخه‌ی اول بازی بازگشته است. در این حالت، بازیکن می‌تواند در قالب یک NPC به دنیای تک‌نفره‌ی بازیکن دیگری وارد شود و به‌صورت مخفیانه اطلاعات او را بدزدد. لازم به ذکر است که تمام این حالت‌‌ها رایگان هستند و برای تجربه کردنشان احتیاج به پرداخت هزینه‌ی اضافی ندارید.

محتوای پس از عرضه‌ بازی Watch Dogs Legion چگونه خواهد بود؟

محتوای پولی لیجن که پس از عرضه‌ی بازی در دسترس قرار خواهد گرفت، یک Season Pass به نام Bloodlines است که چهار کاراکتر قابل کنترل جدید به همراه خطوط داستانی مختص به خودشان را به بازی اضافه می‌کند. شاخص‌ترین این کاراکترها، ایدن پیرس، قهرمان قسمت اول مجموعه است که با ظاهری متفاوت به لیجن می‌آید. کاراکتر Wrench از واچ داگز ۲ دومین کاراکتر ‌Bloodlines است. رنچ در مرحله‌ی پایانی Watch Dogs 2 نیز قابل کنترل بود و از توانایی‌هایش در کار با سلاح‌های مختلف که چاپ سه‌بعدی شده‌اند بهره می‌برد، هر چند هنوز مشخص نیست در لیجن هم همین توانایی‌ها را خواهد داشت یا خیر. «مینا» سومین کاراکتر سیزن پس بازی است. او سوژه‌ی آزمایش‌های پیچیده‌ای بوده که توانایی‌های فراانسانی از جمله کنترل ذهن را در اختیارش گذاشته است. آخرین کاراکتر هم حاصل کراس‌اور واچ داگز لیجن با Assassin’s Creed Brotherhood خواهد بود. بله درست خواندید! «دارسی» یکی از اعضای انجمن برادری قاتلین است که در بازی حضور خواهد یافت. هنوز از توانایی‌های او و اینکه آیا قادر خواهد بود همچون یک اساسین دشمنانش را از پیش رو بردارد چیزی مشخص نیست.

سلاح‌ها در بازی Watch Dogs Legion چه وضعیتی دارند؟

برعکس نسخه‌ی دوم که هیچکدام از سلاح‌های شخصیت اصلی برای کشتن حریفان ساخته نشده بود، این دفعه تعادل خوبی میان انتخاب برای کشتن یا نکشتن برقرار شده است. سازندگان وعده داده‌اند که نیمی از سلاح‌ها توانایی کشتن دشمنان را دارند و در نقطه‌ی مقابل، نیمی دیگر می‌توانند دشمنان را بیهوش کنند تا دست بازیکنان برای انتخاب آن‌چه بیشتر تمایل دارند، بازتر شود.

علاوه بر این موارد، باید به سلاح‌های منحصر به فرد مخصوص به هر شغل اشاره کنیم که می‌تواند به بروز خلاقیت در لحظه‌ی بازیکنان به شدت کمک کند. این تغییرات را باید به فال نیک گرفت و آن را از پیشرفت‌های نسخه‌ی جدید به حساب آورد.

تاریخ انتشار بازی Watch Dogs Legion چه زمانی است؟

به تازگی مشخص شده که بازی سگ‌های نگهبان لژیون مورد انتظار در تاریخ ۸ آبان (۲۹ اکتبر) امسال برای ویندوز، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و گوگل استادیا منتشر خواهد شد و همان‌طور که می‌بینید، یک عنوان میان نسلی خواهد بود. یوبی‌سافت اعلام کرده که با خرید بازی watch dogs legion، بازی به صورت خودکار برای نسل نهم هم برایتان رایگان خواهد بود.

این در حالی است که پیش از این قرار بود بازی واچ داگز لیجن در مارس سال ۲۰۲۰ میلادی (مصادف با اسفند ماه ۱۳۹۸) منتشر شود اما به خاطر گستردگی دور از انتظار پروژه و همچنین شرایط ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ یا همان کرونا، سازندگان مجبور شدند هفت ماه دیگر تاریخ انتشار بازی Watch Dogs Legion را به تاخیر بیاندازند.

قیمت بازی watch dogs legion در بازار ایران در حال حاظر حدود 700000 تا 1700000 میلیون تومان است.

بازی واچ داگز لژیون برای psps5 همچنین بازی واچ داگز لژیون برای ایکس باکس وان نیز عرضه خواهد شد.

برای دانلود و بررسی بازی های بیشتر از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.


[ بازدید : 187 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازی و سرگرمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]