معرفی و بررسی بازی دیمنز سولز (Demon’s Souls)

يکشنبه 24 مرداد 1400
9:03
mina
معرفی و بررسی بازی دیمنز سولز (Demon’s Souls)

در سال‌های اخیر شاهد عرضه انواع و اقسام ریمستر و ریمیک از عناوین مختلف بوده‌ایم که اکثر آن‌ها ‌فقط به دلیل مسائل مالی ساخته شدند و با کیفیت افتضاحشان، نام آن مجموعه را خدشه‌دار کردند. با این حال، ریمیک بازی دیمنز سولز یک بازسازی درجه یک و حتی بهتر از نسخه اصلی است.

مقدمه‌ ریمیک بازی Demon’s Souls

دلیل وجود این بخش در بررسی ریمیک بازی Demon’s Souls، پرداختن به یک نکته اساسی در مورد آن، ارائه اطلاعاتی مربوط به روند توسعه نسخه اصلی و بازسازی بازی دیمنز سولز و آخرین پدیده شرقی یعنی هیدتاکا میازاکی است.

نکته اساسی که در بالا به آن اشاره شد این است که بررسی نسخه‌های ریمیک و ریمستر عناوین مختلف همیشه کار سختی است. زیرا از یک طرف مخاطبان جدید را داریم که سابقه تجربه نسخه اصلی آن‌ها را نداشته‌اند و خواستار یک بررسی کامل هستند. از طرف دیگر، مخاطبان قدیمی را داریم که از همه چیز خبر دارند و خواستار شنیدن تغییرات نسخه بازسازی شده هستند. با این حال، با توجه به گذشت بیش از ۱۱ سال از انتشار نسخه اصلی بازی Demon’s Souls و به احترام مخاطبان جدید، تمامی بخش‌های نسخه ریمیک را بررسی خواهیم کرد و از تغییرات اصلی آن نیز خواهیم گفت.

برویم به سراغ روند توسعه نسخه اصلی دیمنز سولز و به دنبال آن، خلق سبک سولزلایک. هیدتاکا میازاکی که از سال ۲۰۰۴ مشغول کار در استودیو From Software بود، پس از علاقه‌مند شدن به دنیاهای فانتزی و تاریک و صد البته وضعیت بد پروژه جدید استودیو مذکور که همه آن را یک شکست می‌دانستند، با درخواست خود بعنوان کارگردان اصلی انتخاب شد.

جالب اینجا است که نسخه آزمایشی بازی Demon’s Souls در رویداد Tokyo Game Show سال ۲۰۰۹ بازخوردهای شدیداً منفی را دریافت کرد. به همین دلیل، پس از اتمام توسعه، بازی دیمنز سولز فقط در ژاپن عرضه شد و میزان فروش آن خیلی کمتر از انتظارات بود. با این حال، با پیدا شدن ناشرانی از قبیل Bandai Namco، اثر مذکور در غرب نیز عرضه شد و برخلاف شرق، موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

همین موفقیت، سبب ساخته شدن عناوین بیشتر و در نهایت خلق سبک سولزلایک شد. در سال ۲۰۱۶، کمپانی سونی وظیفه بازسازی بازی Demon’s Souls را به استودیو کاربلد Bluepoint Games سپرد و در نهایت، آن را بعنوان یکی از عناوین روز عرضه کنسول PS5 منتشر کرد.

دانلود بازی Super Mario Run؛ سوپر ماریو ران برای اندروید + نسخه مود شده

داستان بازی Demon’s Souls

«در روز اول، به انسان روحی پاک اعطا گردید. در روز دوم، نفرینی فناناپذیر در زمین به‌وجود آمد، یک شیطان که از روح انسان تغذیه می‌کرد». در ابتدای بازی Demon’s Souls شاهد پخش یک ویدیو هستیم که با این جملات آغاز می‌شود و پیش مقدمه‌ای برای داستان اصلی است.

انسان‌ها بوسیله خرد و عقل خود توانستند هنر ارواح و جادوگری را فرا بگیرند و با استفاده از آن به پیشرفت‌های زیادی دست یابند. با این حال، طمع همیشگی آنها سبب بیدار شدن شیطان شد. شیطان دنیا را در هاله‌ای غلیظ غرق کرد و سبب نابودی بسیاری از تمدن‌ها شد.

با این حال، برخی از جادوگران بالا رتبه با همکاری یکدیگر دوباره شیطان را در خوابی عمیق فرو بردند. اما پس از موفقیت، تنها پنج تمدن باقی مانده بود. به همین دلیل، این جادوگران مکانی مخفی به نام نکسوس را ساختند و در آن پنج تخته سنگ جادویی را قرار دادند که سفر به پنج تمدن را ممکن می‌ساخت. آنها استفاده و آموزش هنرهای جادوگری را نیز منع کردند.

پس از سال‌ها، پادشاه آلانت دوازدهم، با کوته‌بینی و قدرت‌طلبی سیری‌ناپذیر خود، موجب بیدار شدن دوباره شیطان شد و دوباره دنیا را تا مرز نابودی کشاند. اما دنیا هنوز یک شانس دیگر دارد، هنوز یک قهرمان دیگر دارد: شما. داستان قهرمان بازی Demon’s Souls از همین نقطه آغاز می‌شود.

اگر با شیوه روایت بازی‌های میازاکی آشنایی ندارید، باید بگویم که برای شنیدن ادامه داستان باید در محیط‌ها به گشت و گذار بپردازید و با خواندن توضیحات آیتم‌ها و صحبت کردن با شخصیت‌های درون بازی از اتفاقات داستانی مطلع شوید و خب خوشبختانه ریمیک بازی Demon’s Souls در نحوه روایت و داستان تغییری ایجاد نکرده است.

نقد و بررسی بازی Persona 5 - پرسونا 5 رویال؛ خرید و دانلود برای پلی استیشن

گرافیک بازی


و اما می‌رسیم به بزرگ‌ترین تغییر ریمیک بازی Demon’s Souls با نسخه اصلی: مسائل فنی. بگذارید همین الان بگویم که اگر مسائل فنی نسخه اصلی عضو نقاط ضعف آن به حساب می‌آمد، در اینجا تبدیل به یک نقطه قوت شده است. دو حالت گرافیکی در بازی وجود دارد که شامل حالت سینمایی با وضوح ۴k و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، حالت Performance با وضوح ۱۴۴۰ و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

اولین چیزی که در هر پنج جهان بازی دیمنز سولز شما را حیرت‌زده می‌کند، گرافیک آن‌ها است. افزایش چشمگیر گرافیک بازی سبب شده که باوجود آشنا بودن محیط‌ها و طراحی هنری منحصربه‌فرد آثار میازاکی، حس یک بازی جدید سولزلایک که توسط استودیو دیگری ساخته شده است به شما دست دهد. البته این افزایش گرافیک موجب بوجود آمدن تغییرات کوچکی در برخی از محیط‌ها شده است. مثلا معماری شهر بولاتاریا اکنون ساختار گاتیک و ویکتوریایی دارد که کمی نسبت به نسخه اصلی متفاوت است.

با این حال، این تغییرات به هیچ‌وجه یک نقطه ضعف برای ریمیک بازی دیمنز سولز محسوب نمی‌شود و اتمسفر هر پنج دنیای آن هنوز جذاب و نفس‌گیر است. از محیط‌های دلهره‌آور Tower of Latria گرفته تا شهر داغون شده بولاتاریا، از جزایر طوفانی Island Edge گرفته تا معادن آتشی Stonefang، همگی نفس‌گیر، جذاب و گاها ترسناک هستند.

بازی Watch dogs Legion؛ هرآنچه درباره واچ داگز لژیون باید بدانیم

گیم پلی بازی دیمنز سولز

در ابتدای بازی Demon’s Souls بازیکنان باید کاراکتر خود را از لحاظ ظاهری شخصی‌سازی کنند. استودیو بلوپوینت گیمز این بخش را حسابی گسترده‌تر کرده و دست بازیکنان را برای شخصی‌سازی تک تک اعضای صورت، باز گذاشته است. پس از ساخت شخصیت خود، نوبت به انتخاب یکی از کلاس‌ها است.

درواقع انتخاب کلاس‌ در اوایل بازی تاثیر زیادی در سبک مبارزات و تجهیزات شما می‌گذارد. بعنوان مثال، اگر کلاس شوالیه را انتخاب کنید، یک دست زره آهنی به شما اعطا می‌گردد که میزان آسیب‌دیدگی شما را کم می‌کند. بنابراین، تمرکز این کلاس روی مبارزات تن به تن است، اما به دلیل سنگینی زره، سرعت عکس‌العمل‌های شما کاهش می‌یابد. با این حال، پس از گذشت ساعات اولیه، بازیکنان می‌توانند تمرکز خود را روی آپگرید کردن و خریدن قدرت‌هایی نظیر جادوها بگذارند تا به شیوه مبارزه‌ای خود نزدیک شوند.

صحبت از زره شد، در ریمیک بازی Demon’s Souls شاهد افزایش تعداد و تنوع سلاح‌ها و زره‌ها هستیم. با این وجود، می‌توان بازی را با آپگرید کردن همان تجهیزات اولیه نیز به پایان رساند. یکی دیگر از تغییرات این نسخه، وجود حلقه‌ها است. بازیکنان می‌توانند از دو حلقه به صورت همزمان استفاده کنند. هر حلقه قابلیت مخصوص خود را دارد. مثلا یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حلقه‌ای است که شانس شما برای پیدا کردن آیتم‌ها را بیشتر می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های بازی‌های میازاکی، میزان سختی آن‌ها است‌. استودیو Bluepoint Games در ابتدا قصد داشت یک گزینه برای آسان‌سازی ریمیک بازی Demon’s Souls در آن قرار دهد، اما خوشبختانه منصرف شد. با این حال، هم نسخه اصلی و هم بازسازی دارای یک مکانیزم جذاب هستند که این اثر را نسبت به باقی آثار میازاکی متفاوت می‌کند.

این مکانیزم که World Tendency نام دارد، میزان سختی بازی را با توجه به شکست‌ها و موفقیت‌های شما تغییر می‌دهد. اگر شیاطین اصلی هر منطقه یا همان غول آخر را شکست دهید، ورلد تندنسی آن منطقه به سمت روشنایی می‌رود. هرچه ورلد تندنسی روشن‌تر باشد، آن منطقه نیز روشن‌تر است و درنتیجه بازی آسان‌تر می‌شود. اما هرچه بیشتر در حالت انسانی خود بمیرید (با شکست دادن غول آخر‌ها یا استفاده از یک آیتم خاص می‌توانید به بدن انسانی خود برگردید که نوار سلامتی بزرگتری دارد، در غیر این صورت در حالت روح قرار دارید)، میزان سختی افزایش می‌یابد. جالب اینجا است که یک سری مسیرهای فرعی در بازی Demon’s Souls وجود دارد که لازمه ورود به آن‌ها، قرار دادن ورلد تندنسی در حالت کاملا روشن یا کاملا تاریک است. بنابراین، ارزش تکرار بازی به شدت بالا می‌رود.

اما این تنها موردی نیست که ارزش تکرار ریمیک بازی دیمنز سولز را بالا می‌برد. بازیکنان با پرداخت ۲۵۰۰۰ روح به یک مجسمه در نکسوس (محلی که در آن می‌توانید کاراکتر و تجهیزات خود را ارتقا و سازمان‌دهی کنید، درواقع همان HUB) می‌توانند حالت Fracture Mode را فعال کنند. این حالت، تمام جهان بازی Demon’s Souls و حتی خود شخصیت را قرینه می‌کند. بنابراین، بازیکنان محیط‌ها را از نمایی متفاوت می‌بینند و باید دوباره مسیر‌ها را یاد بگیرند. پس حتی کسانی که سابقه تجربه بازی را داشته‌اند نیز دوباره به چالش کشیده می‌شوند.

معرفی بهترین بازی های پاسور آنلاین

جمع‌بندی بررسی ریمیک بازی دیمنز سولز

بازی Demon’s Souls با ورودش به کنسول پلی‌استیشن ۵، فرصتی دوباره در اختیار هوادارانش قرار داد تا با یکی از بهترین بازی‌های نسل هفتم، این بار پر زرق و برق‌تر و در لباس نسل نهمی، دیدار داشته باشند. در نهایت باید گفت فرقی ندارد در مورد جنایات و مکافات داستایوفسکی، سمفونی شماره ۵ بتهوون، شام آخر داوینچی یا دیمنز سولز میازاکی صحبت می‌کنیم، یک اثر هنری تاریخ انقضا ندارد. نظرات خود پیرامون بررسی ریمیک بازی Demon’s Souls را با ما به اشتراک بگذارید.

برای بررسی و نقد بازی های بیشتر به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.


[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بازی و سرگرمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]